Manueel Praktijk Assen 

Een massage krijgen, is tijd nemen voor jezelf.

Zwangerschapsmassage en/of zwangerschaps-shiatsu

In de zwangerschap kan een vrouw met veel lichamelijke klachten te maken krijgen zoals pijn in de rug en nek en vocht vasthouden. Maar ook bekkenklachten, kramp in de kuiten en slecht kunnen slapen, zijn veel voorkomende problemen.

Zwangerschapsmassage geeft directe verlichting van pijn en ongemak, en is tevens een ontspannen massage. Het verbetert de bloedcirculatie waardoor afvalstoffen sneller het lichaam verlaten, het werkt kalmerend, is pijn bestrijdend en geeft een geluksgevoel.

De massage wordt gegeven op een massagebank "op een speciale zwangerschap body cushon waar u op uw buik kunt liggen" met een fijne massageolie en duurt 50-60 min.  Wilt u liever een Shiatsu behandeling tijdens de zwangerschap? Ook dat behoort tot de mogelijkheden. 

 

Zwanger & Fit

“De cursus helpt je zo fit en gezond mogelijk je zwangerschap door en draagt bij aan een zo spoedig mogelijk herstel na de bevalling”

De lessen bestaan uit: Pilates, kracht, yoga, conditietraining en ademhalingsoefeningen om de klachten die samen gaan met zwangerschap te beperken.

Doelstelling is om jou als zwangere te helpen gedurende de hele zwangerschap zo fit mogelijk te blijven en te richten op een zo spoedig mogelijk herstel na de bevalling. Uit onderzoek blijkt dat als de moeder in een goede conditie is tijdens de bevalling het herstel veel vlotter verloopt dan wanneer de conditie tijdens de zwangerschap lager ligt. Je kindje heeft hierdoor ook een betere start in het leven!

Naast fysiek bezig zijn krijg je extra begeleiding *theorie* met betrekking tot de eigen zwangerschap, voorbereiding op de bevalling en daarna. Ook als je al één of meerdere kindjes hebt kan deze cursus je nog tot nieuwe belangrijke inzichten brengen. 

Ik help je met nadenken over de do’s en don’ts. Wat kun je doen om zo gezond mogelijk te leven tijdens je zwangerschap en hoe kun je je zo goed mogelijk voorbereiden op de bevalling en de kraamtijd. Hoe blijf je fit zodat je volop kunt genieten van de zwangerschap en je zo snel mogelijk herstelt na de bevalling.

~~Jij wilt toch het beste voor jou en je kindje?~~

 Er zijn veel onderzoeken gedaan naar sporten en ontspannen tijdens de zwangerschap. Dit blijkt zeer positief voor zowel de moeder als het kind te zijn. Het is goed voor de ontwikkeling van de baby en het kan een voorspoedige zwangerschap en bevalling positief stimuleren.

~~ Je kunt in elk trimester van je zwangerschap beginnen aan de cursus. Ben je al bijna aan het einde van je zwangerschap? Neem dan contact met me op via het contact formulier. Dan kijken we samen wat ik nog voor je kan betekenen. ~~


De lessen bestaan uit 4 x 1,5 uur * sport & theorie * (optie 1)  en zijn uit te breiden met extra  * sport * lessen speciaal voor de zwangere vrouw (optie 2) ~zie tarieven~

Wil je liever niet 2x per week sporten, maar na de eerste 4 week wel door gaan met sporten/bewegen onder begeleiding? Ook dat is een optie. Vraag er naar via het contactformulier!


Baby massage & yoga


Baby massage & yoga is een combinatie van Shantala babymassage, de ayurvedische (oosterse) en de westerse massage
Je leert naast de speciale technieken om je baby te masseren ook yoga en mindfulness oefeningen. 

Een momentje geen druk, stress of spanning, maar heerlijk een tijd ontspannen samen met je kindje. 






E-mailen
Bellen